رابطه سکوت و اضطراب در کودکان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رابطه سکوت و اضطراب در کودکان
نوشته شده در 3 خرداد 1395
بازدید : 998
نویسنده : آرمان حسيني
آیا سکوت کودک میتواند به علت اضطراب باشد

 
محققان میگویند حرف نزدن بعضی بچه ها میتواند به علت وضعیتی باشد که به آن selective mutism میگویند. این در واقع نوعی ترس یا فوبیای حرف زدن است که در آن کودک موقع حرف زدن به یک نقطه خیره شده و عضلاتش سفت میشود. این با خجالتی بودن کاملا متفاوت است.

این بچه ها در خانه به راحتی حرف میزنند ولی در شرایط دیگر کاملا فریز شده و ساکت میشوند. محققان میگویند این وضعیت معمولا در سنین قبل از پنج سالگی شروع میشود ولی میتواند تا سنین مدرسه رفتن تشخیص داده نشود. شیوع این نوع سکوت در بچه های دو زبانه سه برابر بیش از معمول است که میتواند به علت بیشتر بودن میزان استرس در زندگی آنها باشد.

این وضعیت میتواند موجب اختلالات جدی در ارتباطات کودک شده و در یادگیری او مشکلاتی ایجاد کند. سکوت اضطرابی میتواند همراه با دیگر اختلالات مربوط به اضطراب و یا همراه با اوتیسم بروز کند.

درمان این نوع از سکوت با تغییر در محیط زندگی کودک است. آنها را در مراحل جداگانه در معرض محیط های جدید قرار داده و در هر مرحله میزان شلوغی و استرس محیط را بیشتر میکنند. در همان حال کودک را از علائم اضطراب و راه های مواجه شدن با آن آموزش میدهند. کلید موفقیت در مواجهه با این افراد وجود یک مربی مورد اعتماد کودک است که با این بیماری آشنایی کامل داشته باشد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: